Een unieke Vespa ape 500  uit 66, chique oude baden, heerlijke  zeep, goede espresso, oude italiaanse  muziek en een ketelhuis als station.

Vintage Badderen!

driemenseninbad copy.png

Hoe lekker zou het zijn om al rijdend in bad te kunnen? Langs mooie routes in oude steden of over de dijk bij zonsondergang, tijdens de herfst door het bos te midden van de vallende blaadjes, of juist door de weilanden. Even weg van alle drukte, in bad maar wel lekker buiten en in beweging.

 zie filmpje voor the making of klik hier.

zie filmpje voor foto overzicht 2011 klik hier

Het Station.

Het station is een hang-out in Italiaanse sferen waar de mensen in een badjas wachten op hun bad. Oude bankjes, een tafeltje, een muziekje om alvast in de sfeer te komen voor een ontspannend bad. Goede Italiaanse espresso is daarbij onmisbaar.  Dit station is tevens het ketelhuis van waaruit de baden weer geleegd worden en opnieuw voorzien worden van schoon warm water. De baden kunnen worden dicht geritst waardoor het bad warm blijft, het water tijdens het rijden in het bad blijft en de gasten tijdens het festival een beetje privacy hebben. Mensen kleden zich om op het station, kunnen kiezen uit diverse badmode uit de jaren 50 hullen zich in een warme badjas, nemen een voetenbad en wachten op de volgende trein.

De Trein.

De  baden worden voortgetrokken door een parel van de Italiaanse Vespa familie: de ape (werkbij). Deze zeldzame vespa van het type ad1T ofwel de ape Pentaro uit 1966, werd toentertijd gemaakt om met een trailer door de smalle straatjes en heuvelachtige gebieden in Italië toch alle winkeltjes te kunnen bevoorraden. Daar waar grote vrachtwagens niet konden komen, lukte het de ape wel. Gerestaureerd en in ere hersteld kan deze ape weer aan het werk als trekker van het mobiele badhuis: VESPAQUA.

De trein is smal en is daardoor in staat om op plekken te komen waar auto’s dat niet kunnen, smalle straatjes, kleine paadjes, bruggetjes, vespaqua zoekt altijd een unieke route.

Het bezoek aan het badhuis.pin-up-handdoek copy.png

Bezoekers van het badhuis hoeven zelf niks mee te nemen.Men  meld zich, krijgt een koffer,  kan zich omkleden en stopt de kleding in de koffer, krijgtbadkleding en een badjas. Gehuld in badjas wacht men op de volgende ‘trein’, voorzien van een goede espresso.

Over de baden zitten hoezen die dicht geritst kunnen worden. Dit heeft twee functies: de privacy van de bezoeker en het klotsts het water niet uit de baden wanneer we over hobbels rijden. Het badbezoek bestaat uit twee delen: 10 minuten in bad bij het station en 10 minuten een rijdende badtocht. Teruggekomen worden de gasten ontvangen met een handdoek en badjas, kleden zich weer om en kunnen weer fris verder.

Veiligheid & Hygiene.retro-zeep1.png

In combinatie met de aanhangers wordt een 25 km kentekenplaat en een afgeknotte driehoek gevoerd, waarmee wordt aangeven dat het ‘langzaam verkeer’ betreft. Je mag hiermee officiel de weg op onder de noemer: '' langzaam verkeer'.

Het warmwater systeem is tevens gekeurd: 2 veilige boilers en een gekeurde gasfles. Het water wat gebruikt wordt in de baden is voorzien van een waterzuiveringsmiddel, waarmee het water volstrekt zuiver en schoon is. Daarnaast wordt het water bewaard in schoonwater rvs tanks en wordt er gebruik gemaakt van schoonwater (rvs)pompen.

De stroom die gebruikt wordt komt uit een eigen gezekerde kast. De verlichting op de baden aanhangers zijn vam zwak stroom, 12 volt, waarmee bij een eventuele schade aan het electrische circuit, geen schade zal opleveren voor de badgasten.

Overige Mogelijkheden.

Naast het badhuis zou het treintje natuurlijk ook in te zetten zijn als:

  • Ludiek Transport van mensen. (zonder water in baden).
  • Kinderattractie, (het mobiele badhuis vol met schuim en badeenden!)
  • ludiek & Mobiel podium voor een bandje.